Najbardziej widoczne zmiany w Nissanie Qashqai dotyczą jego nadwozia. Nowa, atrakcyjna estetyka — którą Nissan określa jako styl „Premium Dynamism” — jest widoczna z każdej strony.

Przód został gruntownie przeprojektowany — dotyczy to także nowego zintegrowanego zderzaka we wszystkich wersjach wyposażenia. Znacznie zwiększyła się liczba lakierowanych elementów nadwozia, a widoczne czarne plastiki otrzymały eleganckie błyszczące wykończenie. Wloty powietrza po każdej stronie wspomagają chłodzenie komory silnika.

Nowością są dwa poziome elementy wykończeniowe w połowie zderzaka. Przednie światła przeciwmgłowe — standard od wersji Acenta — zostały osadzone niżej i są teraz bardziej zintegrowane ze zderzakiem. Głównym elementem przeprojektowanego przodu jest najnowsza wersja motywu litery V na kracie wlotu powietrza, otaczającego nowy emblemat Nissana.

W chromowanej obwódce kraty wlotu powietrza osadzono niemal niewidoczną — dzięki innowacyjnej konstrukcji — przednią kamerę, która dostarcza część obrazu dla ułatwiającego parkowanie inteligentnego systemu kamer 360°. Wcześniej kamera była częścią emblematu Nissana.

Z kratą wlotu powietrza sąsiadują nowe oprawy reflektorów, w których wyraźniej zaznaczono różnice między wersją halogenową oferowaną w wersji Visia, Acenta i N‑Connecta, a w pełni diodowymi reflektorami w odmianach Tekna i Tekna+ (opcja w N‑Connecta).

Z reflektorami halogenowymi o grubszych kloszach zintegrowano nowe światła do jazdy dziennej z motywem bumerangu, w których liczbę diod świecących zwiększono z sześciu do dziewięciu. Samochód zyskał w ten sposób bardziej nowoczesny i elegancki wygląd. W światłach drogowych nowy odbłyśnik zapewnia natomiast szerszą wiązkę światła, a tym samym lepszą widoczność w nocy. Zwiększono także wymiary kierunkowskazów.

W wersjach z reflektorami w technologii LED światła do jazdy dziennej z motywem bumerangu także są nowe i mają postać listwy umieszczonej w górnej części klosza. Światła mijania mają teraz funkcję sterowania adaptacyjnego (AFS). Dostosowuje ona dynamicznie wiązkę światła w czasie pokonywania zakrętu w zależności od prędkości pojazdu i kąta obrotu kierownicy. Adaptacyjny system oświetlenia przedniego jest nowością w samochodach Nissana w Europie i zapewnia lepsze oświetlenie krzywizny zakrętu, poprawiając tym samym bezpieczeństwo jazdy.

W module świateł drogowych nowe zintegrowane światła do jazdy dziennej / kierunkowskazy składają się z czterech nowych segmentów LED.

„Muszlowatą” pokrywę silnika przeprojektowano, zamieniając jej czołową krawędź z zaokrąglonej na prostą. Na powierzchni maski widoczne są nowe, ostre przetłoczenia; ich promień to zaledwie 5 mm, a więc są najwęższe, jakie kiedykolwiek uzyskano w zakładach produkcyjnych Nissana w Europie.

Tylny zderzak nowego Nissana Qashqai zyskał bardziej nowoczesny kształt i eleganckie wykończenie. Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano dwa różne zderzaki w zależności od wersji wyposażenia. Ich wzornictwo jest identyczne, ale od wersji N‑Connecta dolna część zderzaka ma kolor srebrny matowy.

Motyw bumerangu obejmuje cały klosz lamp wykonanych w technologii LED, optycznie poszerzając tył samochodu. W klosze wbudowano aerodynamiczne elementy, które minimalnie obniżają opór powietrza, a tym samym koszty eksploatacji samochodu. Wnętrze oprawy świateł jest ciemniejsze niż dotychczas. Na dachu zamontowano antenę typu „płetwa rekina”.

Ważnym aspektem modernizacji kompaktowego crossovera Nissana jest dbałość o szczegóły — widać to szczególnie na przykładzie tylnych czujników parkowania. Wcześniej również były one zintegrowane ze zderzakiem, ale wystawały ponad jego powierzchnię. Teraz tworzą z nim jednolitą płaszczyznę. To drobna, ale istotna różnica, odzwierciedlająca nową, wyższą jakość pojazdu.

Z profilu nowego Nissana Qashqai można będzie rozpoznać po nowych wzorach felg ze stopów metali lekkich o średnicy 17, 18 lub 19 cali, dopracowanych także pod kątem własności aerodynamicznych. Największe obręcze wyróżniają się dwoma elementami stylistycznymi zgodnymi z koncepcją „Premium Dynamism” i stanowiącymi nowość w europejskiej ofercie Nissana. Na obwodzie felgi wykonanej z jednego kawałka metalu widoczne są małe stopnie, a każde z pięciu ramion ma lekko wklęsłą powierzchnię.

Qashqai po zmianach wydłużył się o 17 mm, z 4377 do 4394 mm. Szerokość (1806 mm) i wysokość (1595 mm) pozostały bez zmian.

Paletę kolorów obejmującą lakiery pastelowe, metalizowane i perłowe powiększono o dwa nowe jaskrawe kolory, które przypadną do gustu klientom pragnącym wyróżnić się z tłumu: szafir oraz kasztanowy brąz.


@TwitterDealer
@NissanPolska