W Nissanie Qashqai zostały wprowadzone nowe technologie inteligentnej mobilności Nissana. Po raz pierwszy dostępny jest alarm ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu, zmniejszający ryzyko kolizji przy małej prędkości podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. Kiedy w czasie cofania system wykryje zbliżający się pojazd, ostrzega kierowcę sygnałem wizualnym i dźwiękowym.

Inteligentny system hamowania awaryjnego jest dostępny w modelu Qashqai od 2014 roku, ale w najnowszej wersji uzupełniono go o funkcję wykrywania pieszych. To innowacyjne rozwiązanie, w którym do monitorowania sytuacji przed pojazdem służą radar i kamera, pomaga uniknąć kolizji z udziałem pieszych lub przynajmniej złagodzić skutki takiego zdarzenia. System ostrzegania o pojeździe w martwym polu jest obecnie oparty na danych z radaru, a nie na analizie obrazu z kamery, co oznacza monitorowanie szerszego obszaru i większą dokładność wykrywania.

Qashqai nadal będzie oferowany z takimi technologiami, jak rozpoznawanie znaków drogowych, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, inteligentny asystent parkowania, inteligentny system kamer 360° oraz ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Wiele technologii stosowanych w pojeździe wyposażono w moduły nowej generacji, optymalizując parametry ich działania.

Nowością w Nissanie Qashqai jest Stand Still Assist (SSA), który uzupełnia system wspomagania ruszania pod górę (HSA) w samochodach z ręczną skrzynią biegów. SSA utrzymuje samochód w pozycji zatrzymanej przez maksymalnie trzy minuty, po upływie których automatycznie włączany jest hamulec postojowy. SSA działa zarówno na pochyłościach, jak i na płaskiej nawierzchni, umożliwiając kierowcy zdjęcie stopy z pedału hamulca. Poprawia to bezpieczeństwo oraz zwiększa pewność prowadzenia pojazdu i sprzyja ograniczeniu zmęczenia kierowcy. O zadziałaniu systemu informuje zielona kontrolka w zestawie wskaźników.

W IV kwartale roku obrachunkowego 2017 Nissan wprowadzi system ProPILOT w nowym Nissanie Qashqai. To pierwszy etap na drodze marki ku technologii autonomicznej jazdy, dający kierowcom większą swobodę dzięki możliwości zautomatyzowania najbardziej nużących czynności związanych z prowadzeniem samochodu, jeżeli tylko tego zechcą.

ProPILOT będzie kontrolował pracę układu kierowniczego, przyspieszenie i hamowanie na jednym pasie autostrady zarówno przy dużym natężeniu ruchu, jak i w czasie szybkiej jazdy. Jest on oparty na trzech technologiach: asystencie pasa ruchu, inteligentnym tempomacie i systemie pilotującym w korkach ulicznych. Intuicyjny w obsłudze system ProPILOT można aktywować przyciskiem na kierownicy. Informacje będą wyświetlane na ekranie znajdującym się pomiędzy tarczami zestawu wskaźników. Więcej szczegółów na temat systemu ProPILOT zostanie podanych w terminie bliższym premiery rynkowej tego rozwiązania.

Nowy Qashqai utrzymał uzyskane w 2014 roku pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.


@TwitterDealer
@NissanPolska