Do sprzedaży trafił właśnie Nissan Qashqai z najnowszym silnikiem benzynowym o pojemności 1,33 litra. Otwiera on kolejny rozdział w historii sukcesu modelu Qashqai — najlepiej sprzedającego się crossovera w Europie — i stanowi kolejny element uatrakcyjniający tego SUV‑a w oczach klientów.

Nowy, bardzo oszczędny silnik, dostępny w wersjach o mocy 140 i 160 KM, wyróżnia się obniżonym zużyciem paliwa i mniejszą emisją CO2. Jednostka powstała w ramach współpracy Sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi z firmą Daimler.

W gamie Nissana silnik ten debiutuje w modelu Qashqai. Może mu towarzyszyć sześciobiegowa przekładnia manualna lub najnowszy siedmiobiegowy dwusprzęgłowy automat (DCT), w obu przypadkach w kombinacji z napędem na przednią oś. Skrzynia DCT, która po raz pierwszy pojawia się w Nissanie produkowanym na masową skalę, zapewnia klientom sportowe i bardziej bezpośrednie wrażenia dynamiczne, w tym lepsze przyspieszenie przy ruszaniu oraz płynniejsze przekazywanie mocy.

Zespół napędowy z silnikiem o pojemności 1,3 litra jest dostępny w trzech konfiguracjach: 140 KM i 160 KM z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 160 KM z siedmiobiegową przekładnią DCT. Wartości momentu obrotowego wynoszą: 240 Nm w przypadku słabszej wersji, 260 Nm w mocniejszej wersji z przekładnią manualną i 270 Nm ze skrzynią DCT.

W Nissanie Qashqai trzy wersje silnika 1.3 zastępują trzy starsze konfiguracje: 1.2 115 KM z przekładnią manualną i CVT oraz 1.6 163 KM ze skrzynią manualną. Wszystkie nowe zespoły napędowe spełniają najnowszą normę emisji spalin Euro 6d‑Temp.

 

@NissanPolska